Saturday, June 26, 2010

Gerak Gempur Zoom-A dan Pekan Digital



Budak SK Padang Rumbia dan SK Temai sedang ralit mencari jawapan Sains Zoom A. Jika dapat peluang macam ini, mereka pasti maju. Di belakang Encik Zainal GB SK Padang Rumbia turut memerhati.

Hari ini, 26 Jun, benar-benar terjadi seperti yang dirancang. Tahniah!

9 Jun lalu saya ada beritahu rancangan ini. Isnin 21 Jun adakan mesyuarat, Nordin pengerusikan mesyuarat di PKG. Hari ini mulai 8.30pagi hingga 12.30th betul-betul terjadi seperti yang dirancangkan. Seramai 159 orang (murid, GB, GPK, guru sains, fasilitatorSMK Seri Pekan) terlibat. Kami berkumpul di Dataran Pekan. Sekolah yang terlibat ialah SK Ahmad, SK Seri Biram, SK Seri Terentang, SK T Medang, SK Seri Maulana, SK Acheh, SK Temai dan SK Padang Rumbia. Pegawai PPD yang menguruskannya ialah Budin, Nordin dan Rosda. Pegawai PKG encik Rozman ikut sekali memainkan peranan. Seramai 19 orang GB diketuai Encik Abdullah Pengerusi MGB dan GB dari kelompok Bandar, Peramu dan Pantai hadir.
Murid sedang mengakses program Sains Zoom A, guru turut membantu dan pegawai PPD sedang memantau. Semua orang seronok melaksanakan tugas masing-masing.

Murid kata seronok belajar cara santai seperti ini.

Terima kasih cikgu, MGB Pekan, Majlis Daerah Pekan (guna tempat) dan PDRM (kawalan trfik dan keselamatan).

Jika kita berpadu tenaga,
semua yang dirancang pasti menjadi!

4 comments:

Nor Hanis said...

wah~ sempat lagi update blog...

Yahya Zainal Abidin said...

Ada masa beberapa minit jenguklah, macam Kak Tehlah, minat sangat jenguk blog dan fb. Ayah dah dpt minat baru macam Kak Teh. Kebiasaannya anak ikut minat ayah, tapi kali ini terbalik pulak. Ini prinsip cari dan sebar ilmu. Kita belajar dari sesiapa sahaja asalkan bermanfaat untuk umum, betul tak? Tapi fb ayah tak berapa minat, mungkin belum terasa faedahnya.

CyberPunk said...

penyakit berjangkitlah tuh....hehe

patutlah ramai budak² kat taman tu hari sabtu lepas. Kalau tahu... boleh juga pergi...tolong ambik gambar program.

Yahya Zainal Abidin said...

Sabtu ini ada lagi, ajak Izul tengok
Budak suka belajar cara ini.